یک پوزش به بشریت و هم وطنت بدهکاری

: کاوه آهنگری

به اتحادیه اروپا و چگونگی پی‌ریزی آن نگاهی بیندازید٬ آیا می‌دانستید که سنگ بنای اتحادیه اروپا را آنانی پی‌ریزی کردند که از هم کشته بودند؟ آلمان، فرانسه، ایتالیا، بلژیک، هلند و لوکزامبورگ. آیا اگر آلمانی‌ها از لهستانی‌ها معذرت‌خواهی نمی‌کردند، اگر از جهان به طور عموم و اروپایی‌ها یک پوزش ارزشمند نمی‌طلبیدند، امروز شاهد هم‌زیستی و اتحاد آلمان و لهستان در پروژه‌ای به نام اتحادیه اروپا بودیم؟

به ایران و ایرانی نگاهی بیندازید. هشت سال بیخود و بی‌جهت با عراقی‌ها در جنگ بودند، از یکدیگر کشتند. انصافا هم که مقصر خمینی و حلقه پیرامونش بودند. در نهایت و به ناچار و به دلیل درماندگی، جام زهری را می‌نوشد و آتش بس برقرار می‌شود، و اکنون نه خمینی مانده و نه صدام. نگاه(به‌ویژه) مرکزگرایان ایرانی به عراقی‌ها را دقت کرده‌اید؟ می‌بینید که به جای معذرت‌خواهی از آنها، برایشان پنجاه گروه تروریستی درست کرده‌اند و هزاران نفر بیگناه و بی ‌تاوان در این کشور را به کام مرگ فرستاده‌اند. به سوریه و یمن و لبنان نگاهی بیندازید که ایران چه بلایی بر سر این مملکت‌ها آورده‌ است.

به خودت به عنوان یک ایرانی نگاهی بینداز، ببین توان و درک معذرت خواهی را نه از عراقی و سوری و یمنی، بلکه از هموطن کورد٬ عرب و بلوچت به خاطر کشتار و غارتی چهل و یک ساله در خودت سراغ داری؟ نه اینکه چون تو قاتلی یا دزد بودی، بلکه حداقل به خاطر سکوتت در مقابل این همه جنایت هم‌زبان و همشهریانت در این مناطق در طول چهل و یک سال گذشته. سکوتی که بهترین فرصت را به رژیمیان برای سرکوب وحشیانه‌تر و غارت بیشتر فراهم کرد. سکوتی که هنوز٬ حتی در خارج از کشور با شگردی به نام سانسور، ادامه‌ دارد.

جالب اینکه منتظر همزیستی هم هستی! با راسیسزمی که ایرانی رتبه نخست در دنیا را از آن خود کرده‌ است، سخن از همزیستی مسالمت آمیز اگر حماقت نباشد حتمن شیادی است. به نوع برخورد تحصیلکردگان مرکزگرای اروپا و آمریکانشین نگاهی بیندازید، چندش آور است.

یاد بگیریم که از هم معذرت خواهی کنیم، یاد بگیریم نگاه تبعیض و تحقیر آمیز را در تابوتی گذاشته و دفنش کنیم، چون اگر قادر به انجام این مهم نباشیم، به احتمال زیاد باید با ” آینده‌ با هم” برای همیشه خداحافظی کنیم. زیرا جمهوری اسلامی دارد در مسیر تباهی و نابودی مطلق ایران و ایرانی چهار نعل پیش می‌رود، پس منطقا ”باهم ماندنی” نخواهد ماند، اگر هم بماند، قطعا در فرم جنگ هفتاد و دو ملت خواهد بود نه مسالمت آمیز آن.

به باور من به ویژه آنانی که نمی‌دانستند که چه می‌خواهند ولی باز انقلاب کردند، آنانی که در مقابل جنایات رژیم در سراسر ایران و جهان، در مقابل به‌ جهنم‌کردن منطقه توسط جمهوری اسلامی سکوت اختیار کردند، در مقابل کشتار رژیم در کردستان، بلوچستان، اهواز، ترکمن‌صحرا، گیلان و دیگر نقاط ایران سکوت اختیار کردند٬ لازم است نه یک بار بلکه ده‌ها بار از بشریت و ملل خاورمیانه به طور عموم، و از هموطنان و نسل کنونی ایرانی به طور ویژه، پوزش بطلبند.

#جنبش_فدرال_دموکراتیک_ایران
#جنبش_پنجه‌های_رنگین
#پنجه‌های_رنگین
#idfm

@idfm_official 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *